Generalforsamling i Dyspraksiforeningen
2008
Afholdt i ”Krudtuglen” Artillerivej 71 A, 2300 København S den 7. oktober 2008 kl 18.30
Deltagere: I alt 14 medlemmer heraf 5 fra
bestyrelsen
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning 2008
3. Regnskab 2008 samt budget 2009
4. Eventuelle forslag
5. Fastsættelse af kontingent
6. Valg af bestyrelse
7. Valg af revisor
8. Evt.
Referent: Jens
Ad 1 Valg af dirigent
Carsten blev valgt som dirigent
Ad 2 Bestyrelsens beretning 2008
Bestyrelsen aflagde beretning om årets aktiviteter og status på disse.
Foreningen har i alt 104 medlemmer heraf 32 støttemedlemmer. Det er fremgang fra sidste år på 19 medlemmer.
Foreningen har i år atter fået støtte fra en familiefond på 5000 kr.
Derudover har Allerødderne en gangforening under Dansk Atletik Forbund afholdt en dyspraksivandring i august 2008 til støtte for dyspraksiforeningen og doneret overskuddet til foreningen.
Mange mange tak for den støtte. Den er der hårdt brug for.
Alle de mange aktiviteter og arrangementer som dyspraksiforeningen har afholdt i årets løb blev omtalt. Nærmere detaljer kan ses af beretningen, der er lagt på hjemmesiden.
Dernæst blev der talt om fremtidige aktiviteter. Der vil blive arbejdet videre med diverse hjemmesider, familiearrangementer og forældreaftner. Der vil også blive arbejdet videre på den politiske front i forhold til folketingets socialudvalg og diagnosticering af børn med dyspraksi.
Det blev i den sammenhæng foreslået at arrangere aften med fagperson, der kan fortælle om dyspraksi og hvordan man behandler det.
Ad 3 Regnskab 2008 samt budget 2009
Regnskabet viser et underskud på 1.300 mod forventet 10.000 primært pga. lavere omkostninger end forventet. Foreningen har likvider for ca. 40.000 pt.
Regnskabet er revideret og påtegnet af foreningens revisor uden anmærkninger.
Der budgetteres med et underskud på ca. 4.500 for næste år.
Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.
Ad 4 Eventuelle forslag
Ingen indkomne forslag til ændring i vedtægter.
Ad 5 Fastsættelse af kontingent
Kontingent foreslås uændret for 2009 dvs. 250 kr. for medlemmer og 100 kr. for støttemedlemmer. Dette blev tiltrådt.
Ad 6 Valg af bestyrelse
Fra den gamle bestyrelse for 2008 er i løbet af året Bo Strøm samt Birgitte Kaspersen udtrådt.
Alle nuværende bestyrelsesmedlemmer ønskede at genopstille, dvs. Pernille, Marit, Carsten, Eva, Rie og Jens.
Af medlemmer ønskede Elisabeth Pedersen at opstille til bestyrelsen.
Alle opstillede blev herefter valgt således, at bestyrelsen for 2009 består af Elisabeth, Pernille, Marit, Carsten, Eva, Rie og Jens.
Ad 7 Valg af revisor
Foreningens revisor Brian Kjellesen fra Århus vil gerne fortsætte.
Brian blev herefter valgt som revisor 2009.
Ad 8 Eventuelt
Der blev spurgt til erfaringer med skoler og erfaringer med de forskellige kommuner. Til det opfordres til at benytte Yahoo netværket, hvor erfaringer fra andre forældre og fra andre egne af landet netop kan udveksles.