Dette site bruger cookies

Dyspraksi_Nyheder


Indkaldelse til Generalforsamling 2013

Kære medlemmer,
 
Så er det ved at være tid til generalforsamlingen i Dyspraksiforeningen.
Dette er en god mulighed for at møde andre medlemmer.
 
Og hvis der skulle være nogle med mod på at hjælpe til i foreningen, så vil flere folk i bestyrelsen være meget velkommen.
 
Vel mødt.
 
 
Mvh
Bestyrelsen

Emneaften om Skolestart 9. Maj 2012

Dyspraksiforeningen inviterer til arrangement om skolestart d. 9. Maj 2012

Hvordan forbereder vi vores børn – og os selv – på skolestart og skolegang?

Det er altid spændende når ens barn skal begynde i skole, og som forældre til børn med dyspraksi er
der ofte ekstra spørgsmål og bekymringer, der melder sig når skoletiden nærmer sig.

Derfor afholder vi i Dyspraksiforeningen et arrangement, hvor vi sammen kan blive klogere på,
hvordan vi kan forberede vores børn – og os selv. Vi finder ud af, hvad vi skal være opmærksomme
på, - og forhåbentlig bliver vi bedre til at ruste børnene og mere opmærksomme på vores muligheder
og roller som forældre.

Vi indleder aftenen med et oplæg af leder for taleklasserækken på Nyboder Skole, Marianne Madsen,
hvorefter vi vil dele erfaringer og spørgsmål med hinanden.

Marianne Madsen har stor erfaring med børn med talevanskeligheder, og vil bl.a. komme ind
på hvilke særlige udfordringer der er for børn med talevanskeligheder – og deres forældre – i
forbindelse med skolestart og skolegang.

spørgsmål eller bare noget I undrer jer over til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. . Gerne skriv, selvom I ikke

Arrangementet er tiltænkt alle der har børn omkring skolealderen. Det vil også være relevant
at deltage selvom jeres barn ikke skal begynde i skole endnu, eller hvis jeres barn går i skole i
indskolingsklasser.

Generalforsamling 2011 Indkaldelse

 

 

INDKALDELSE TIL GENERALFORSAMLING 2011

Hvor og hvornår

Generalforsamlingen i Forældreforeningen for børn med dyspraksi, i daglig tale Dyspraksiforeningen, afholdes tirsdag den 4. oktober 2011 kl. 18 på cafe Peber & Mynte, Vigerslevvej 131 i Valby. Se nærmere herunder om parkering mv.

Skal man tilmelde sig?

Ja, af hensyn til maden bedes man give besked til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. inden d. 28. september, hvis man kommer.

Skal man have madpakke med?

Medlemmer, der har betalt deres kontingent, kan på foreningens regning få mad og drikke mv. Der vil være buffet med bacontærte, lasagne, salat, tzatziki og hjemmebagte boller, og man kan frit vælge drikkevarer. Der er også kaffe, te og flere kager at vælge imellem.

Hvis du vil stille forslag

Forslag med forslagsstillers navn skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.

Dagsorden

  1. 1)Valg af dirigent og referent
  2. 2)Bestyrelsens beretning
  3. 3)Godkendelse af regnskab og budget
  4. 4)Fastsættelse af kontingent
  5. 5)Evt. forslag
  6. 6)Valg af bestyrelse og suppleanter
  7. 7)Valg af revisor
  8. 8)Eventuelt

Café Peber & Mynte
Vigerslevvej 131
2500 Valby

http://peber-mynte.dk/

 CafePeberOgMynteKortudsnit

Bus nr. 10 stopper næsten lige ude foran caféen

lige meget, hvilken retning du/I kommer fra.

 

Parkering: I gården bag ejendommen kan man parkere.

Men husk at stille. p-skiven eller kom ind og hent et
gæste parkeringsskilt. 

Kursus om apps for Smartphones og iPad

Vi har modtaget information om nedenstående online kursus om apps til hjælp med taletræning.

Kurset foregår kl 15:00 dansk tid, d. 6/12 og er på engelsk.

Man kan tilmelde sig online for $35 og får så et link til at deltage i kurset online.

A CASANA Webinar...

APPS FOR APRAXIA AND OTHER SPECIAL NEEDS

Webinar featuring:  Lynn Carahaly,  M.A., CCC-SLP

Tuesday, December 6, 2011 at 9:00 AM EST
-OR-
Thursday, December 8, 2011 at 7:00 PM EST 

(ASHA CEUs are available)
Registration closes at midnight on Friday, December 2, 2011 US/EST

CLICK HERE TO LEARN MORE

WEBINAR OVERVIEW:

With the increased use of technology, particularly with iPads in special needs populations, parents and therapists are eager to learn more about these educational apps as a tool to support children's development. This webinar will specifically focus on apps that may enhance and support the speech, language and literacy development of children with CAS. While these apps are not a replacement for speech therapy, they can offer families a variety of tools to support their child’s speech and language progress. Several iPad applications provide therapists and parents convenience, organization, and even session by session data collection. Learn how children can benefit from this fast developing technology, and the many apps that are available for children with apraxia and other special needs.

 

REGISTRATION RATE:

Regular Registration: $35.00 (1.5 hours of instruction from 1 session; no CEU's)

Registration with ASHA CEU’s: $50.00 (1.5 hour of instruction from 1 session; ASHA CEU's)

[This course is offered for .15 ASHA CEU’s (Intermediate level, Professional area).  To receive CEU's, you must register at the $50.00 rate.]

[ PLEASE NOTE: REGISTRATION FOR THIS WEBINAR WILL CLOSE AT MIDNIGHT ON FRIDAY, DECEMBER 2, 2011 US/EST ]

 

ABOUT THE SPEAKER:

Lynn Carahaly, M.A., CCC-SLP is the owner and director of Foundations Developmental House, LLC located in Chandler, Arizona. Lynn received her Bachelor's and Master's degree from The Ohio State University. Her area of expertise is with the treatment of childhood apraxia of speech, auditory processing disorders, related disorders and learning disabilities, as well as pragmatic language. She was the keynote speaker at The 2011 National Childhood Apraxia of Speech Convention. She is the developer of The Speech-EZ® Apraxia Program, in addition to developing iPad apps for apraxia, other speech & language delays, and educational apps.

Foundations Developmental House is a research site for various standardized testing tools. FDH has an educational affiliation with several state universities through their Speech and Hearing Departments and provides clinical supervision and practicum support for Master's level and CFY clinicians.

She is very passionate about the environment and is dedicated to providing a healthy space for children to grow and learn. Lynn is a member of the Phoenix Green Chamber of Commerce as well as the Chandler Chamber of Commerce in which she co-chairs the Chandler Chamber Green Lead Group. Lynn is a new mother to a beautiful baby boy!

 

CLICK HERE TO LEARN MORE ABOUT THE WEBINAR OR REGISTER!

Dyspraksivandringen 2011

Dyspraksivandring og sommerfest med spændende fagligt indhold

Lørdag den 13. august afholdes den årlige dyspraksivandring arrangeret af Allerødderne med efterfølgende socialt arrangement arrangeret af Dyspraksiforeningen med hjælp fra Allerødderne.

 

Vandring

Startsted og endemålet for vandringen er Kildegårds privatskole, Kildegårdsvej 87, Hellerup.

Der sælges rundstykker, smørrebrød og varme/kolde drikke ved start/mål, og drikke på de længere ruters
rastepladser.

Man kan få et diplom for 20 kr. med stempel fra Evg-sports og Allerøddernes eget.

Yderligere oplysninger om vandringen kan stilles til Dennis Henriksen, tlf. 3585 8840 / 2628 7413.

 

 

Fest

Fra kl. 11 til 13 er der fest med socialt samvær hvor både børn og voksne kan hygge og lege sammen og de voksne har mulighed for at høre om andres vanskeligheder og erfaringer - og måske man kan finde et par bestyrelsesmedlemmer at udfritte om forskellige emner.

 

Foredrag

Ved 13-tiden kommer vores protektor Ann-E. Knudsen og holder et spændende foredrag på ca. 1½ time.
Ann er lektor, konsulent og foredragsholder. Hun beskæftiger sig med forskning og formidling om krydsfeltet mellem hjerne, udvikling og læring og det er både meget lærerigt og sjovt at lytte til hende.

Du kan læse mere om hende på vores hjemmeside under punktet 'Vores protektor'.

Starttider for vandringen er: Hvis man vil være helt sikker på at høre Ann, så start senest:
5 km - mellem kl. 8.00 og 12.00 kl. 10
10 km - mellem kl. 8.00 og 11.00 kl. 9
22 km - mellem kl. 8.00 og 10.00 kl. 8

Man kan tilmelde sig til vandring og den efterfølgende fest enkeltvis eller begge dele.
Du kan tilmelde dig på dette link: TILMELDING

Yderligere information